Jag har tidigare skrivit om min Revo Toro som skar ett par månader efter att jag börjat använda den. Jag var inte helt nöjd då över att den skar, jag var inte heller helt nöjd att jag fick betala 400 kr för service i postförskott utan någon information om det. Jag knöt näven i fickan och gjorde inget åt saken då, men jag misstänkte att det skett en miss någonstans.

Jag kontaktade Abu garcia igen eftersom jag lyckats tappa lagerkoppen till den mekaniska bromsen på något sätt. Jag passade då på att ta upp servicen för förra skadan av ren nyfikenhet, även om det kändes överspelat. Det visade sig då att det faktiskt var en kommunikationsmiss, jag rapporterade skadan då via butiken där den inhandlats som sedan kontaktade Abu. Någonstans på vägen gick det fel. Det är alltid bäst att kontaka Abu direkt vet jag nu.

Som kompensation för det inträffade så bjöd de på de reservdelar som jag nu behöver inklusive ett nytt kullager som sitter under lagerkoppen. Jag hade inga förväntningar om kompensation, men nu fick jag det ändå. Tack för bra service Abu garcia!