Jag har tidigare skrivit om min Revo Toro som skar ett par månader efter att jag börjat använda den. Jag var inte helt nöjd då över att den skar, jag var inte heller helt nöjd att jag fick betala 400 kr för service i postförskott utan någon information om det. Jag knöt näven i fickan och gjorde inget åt saken då, men jag misstänkte att det skett en miss någonstans.
Jag kontaktade Abu garcia igen eftersom jag lyckats tappa lagerkoppen till den mekaniska bromsen på något sätt. Jag passade då på att ta upp servicen för förra skadan av ren nyfikenhet, även om det kändes överspelat. Det visade sig då att det faktiskt var en kommunikationsmiss, jag rapporterade skadan då via butiken där den inhandlats som sedan kontaktade Abu. Någonstans på vägen gick det fel. Det är alltid bäst att kontaka Abu direkt vet jag nu.
Som kompensation för det inträffade så bjöd de på de reservdelar som jag nu behöver inklusive ett nytt kullager som sitter under lagerkoppen. Jag hade inga förväntningar om kompensation, men nu fick jag det ändå. Tack för bra service Abu garcia!
2012/03/10 kl. 10:32
knappast bra när de fuckade upp från början och att du var tvungen att ringa igen…. för att på ditt initiativ ta upp felet…
2012/03/10 kl. 11:34
Anders, förvisso men jag tror det skedde något slags missförstånd första gången den var på service.
Att den behövde åka in på service så snabbt är dock en annan sak. Kan ha varit ett måndagsex. De flesta talar gott om den rullen och den har ju blivit storsäljare av någon anledning. Du får helt enkelt bedöma själv i vår
2012/03/10 kl. 11:35
Eller inte, blandade ihop dig Anders med Johan som skrev tidigare kommentar. Sorry
2015/10/12 kl. 19:57
Revo TORO.. .
Hej!
Först en fråga… Vilket lager va det som skar i rullen…?
Sedan kommentar på din service.
Varför gör du inte ren rullen ordentligt invändigt innan du börjar med att smörja in den.
Tips!
Använd marint fett om du fiskar i saltare vatten som ö-sjön. det syns på rullhalvorna att det har läckt in väta genom att rullen inte tätar mellan husets halvor. smeta på ordenligt med marint fett typ Yamaha för utombords motorer. Fördelen med detta är att detta fettet sitter kvar och tätar mellan gavlarna på rullen.